FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PREFERENSI KONSUMEN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI WEBSITE K24Klik.com APOTEK K24 CIKIJING TAHUN 2024

Authors

  • Dede Ilma Rohmawati Universitas Telkom
  • Ganjar M Disastra Universitas Telkom

DOI:

https://doi.org/10.34127/jrlab.v13i2.1103

Abstract

Online drug purchases have become a popular choice among consumers in the growing digital era, especially in Indonesia, where online pharmacy services are increasingly attracting people to meet their health needs in a more efficient and practical way. This study aims to analyze the factors that influence consumer preferences for drug purchase decisions on the K24Klik.com Apotek K24 Cikijing website. Descriptive quantitative methods were used to collect data from 100 respondents through structured questionnaires. The variables studied include the practicality of the purchasing process, security, service quality, convenience, and consumer trust in the K24 Pharmacy. The results showed that the efficient payment process, responsiveness to customer inquiries, ease of communicating with the pharmacy, and previous experience with the K24Klik.com website should be improved. Keywords: Factors, Consumer Preference, Website

References

APJII.. Survei APJII Pengguna Internet di Indonesia Tembus 215 Juta Orang. Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia . (2023)

Gina, P. E.. FAKTOR-FAKTOR MEMPENGARUHI KEPUTUSAN PEMBELIAN. Prosiding Pendidikan Teknik Boga Busana FT UNY. (2021)

Muharam, Masyhar, dan Andhika Giri Persada. Implementasi Penggunaan Website Sebagai Media Informasi dan Media Pemasaran Hasil Pertanian dan Peternakan Desa Sumberejo. www.desasumberejo.com.

Nurhanisah, Y.. Orang Indonesia Makin Melek Internet. (2023)https://indonesiabaik.id/.

Pindyck, robert, dan daniel Rubinfeld. MICROECONOMICS. www.myeconlab.com.

Putri Nugraha, Jefri, Dian Al, SKM Gairah Sinulingga, Umi Rojiati, MKomI Gazi Saloom, MSi Rosmawati, MSi Fathihani, dkk. 2021. PERILAKU PERILAKU KONSUMEN T E O R I.

Rofiuddin, Mohammad. 2018. “ANALISIS KEPUTUSAN PEMBELIAN SECARA ONLINE PADA SITUS TOSERBA PESANTREN.BLOGSPOT.COM.” WASILATUNA : Jurnal Komunikasi dan Penyiaran Islam 01(01): 01–59.

Rohmah, Wafrotur. 2021. “KEPUTUSAN PEMBELIAN ONLINE KONSUMEN SHOPEE DAN FAKTOR YANG MEMPENGARUHI.” KEPUTUSAN PEMBELIAN ONLINE KONSUMEN SHOPEE DAN FAKTOR YANG MEMPENGARUHI 5(1): 1–17.

Tio Arisandi, Yuswan, Mahasiswa Program Studi Ilmu Administrasi Negara, dan Departemen Administrasi. Kebijakan dan Manajemen Publik EFEKTIVITAS PENERAPAN E-COMMERCE DALAM PERKEMBANGAN USAHA KECIL MENENGAH DI SENTRA INDUSTRI SANDAL DAN SEPATU WEDORO KABUPATEN SIDOARJO.

Qothrunnada, K.. 7 Perbedaan WA Bisnis dengan WA Biasa dan Keuntungannya. (2022) https://finance.detik.com/.

Wuryasti, F. E-Commerce Panen di Masa Pandemi. (2020).Media Indonesia

Downloads

Published

2024-05-15