ANALISIS PELAKSANAAN MOTIVASI 10 MENIT TERHADAP MINAT BELAJAR MAHASISWA PROGRAM STUDI ADMINISTRASI BISNIS DI POLITEKNIK LP3I JAKARTA KAMPUS KRAMAT
DOI:
https://doi.org/10.34127/jrlab.v7i1.212Abstract
ABSTRACT
This research is intended to analyze the implementation of 10 minutes motivation to influence the interest of the students of Business Administration Program Polytechnic LP3I Jakarta. The research population is all students of Academic Year Academic Year study program 2017/2018 which amounted to 105 people, and sampling technique used is purposive sampling with a sample of 40 students. From the result of the research, it is found that 10 min (X) has a significant influence on student learning interest (Y) where the correlation coefficient is 0.376 or equal to 37.6% (strong enough).
Keywords: motivation, interest in student learning
References
AE, Rustanto. (2017). Kepercayaan Diri dan Efikasi Diri Terhadap Kematangan Karir Mahasiswa di Politeknik LP3I Jakarta Kampus Jakarta Utara. Jakarta: Lentera Bisnis Vol. 5, No. 2, Hal. 1-11.
AE, Rustanto. (2017). Pengaruh Kecerdasan Intrapersonal Terhadap Minat Wirausaha Mahasiswa Politeknik Lp3i Jakarta Kampus Jakarta Utara. Jakarta: Lentera Bisnis Vol. 2, No. 1, Hal. 1-25.
Dimyati dan Mudjiono, Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta, 2002
Djamarah, Psikologi Belajar, Jakarta : PT Rineka Cipta, 2002
Hurlock, Elizabeth B. Psikologi Perkembangan. Terjemahan Istiwidayanti. Jakarta : Erlangga, 1999
Purwanto, Ngalim. Psikologi Pendidikan. Bandung : Remaja Rosdyakarya, 2004
Robbins, Stephen P & Timothy A. Judge. Perilaku Organisasi/Organizational Behavior.Jakarta: Salemba Empat, 2008
Slameto. Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya, Jakarta : PT Rineka Cipta, 2003.
Sardiman. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta : PT Grafindo Perkasa, 2007.
Sugiono. Metode Penelitian Bisnis, Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D, Bandung : Alfabeta, 2008.
Sukmadikarta, Nana, Syaodih. Landasan Psikologi Proses Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdyakarya, 2003
Tribudiono. Konsep Pengembangan Minat dan Motivasi Peserta Didik. https://triebudie.wordpress.com/2009/04/20/konsep-pengembangaan-minat-dan-motivasi-peserta-didik/diakses tanggal 10 Mei 2018.
Uno, Hamzah, B. Model Pembelajaran Menciptakan Proses Pembelajaran yang Kreatif dan Efektif. Jakarta : Bumi Aksara, 2007.
Winkel, W.S. Psikologi Pengajaran. Jakarta: Grasindo, 2005
Downloads
Published
Issue
Section
License
Jurnal Lentera Bisnis disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.
Berdasarkan ciptaan pada https://plj.ac.id/ojs/index.php/jrlab