STRATEGI MEWUJUDKAN SUATU ORGANISASI PEMBELAJAR

Authors

  • Dingot Hamonangan Ismail POLITEKNIK LP3I JAKARTA

DOI:

https://doi.org/10.34127/jrlab.v5i1.65

Abstract

The era of globalization requires HR organizations or companies who have extensive knowledge and insight as well as a reliable competence. With knowledge (breadth) and reliable competencies, organizations can survive in a highly competitive life by producing superior works and provide benefits to the lives of others. The best container for growing a superior human resources is the presence of a learning organization- organizations that continuously develops its ability, to create the future.

Keywords: Globalization, Human Resource Management, Organizational Learning

References

Abeng, Tanri, 2006. Profesi Manajemen. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama ....................,2012. No Regreats, Rekam Jejak sang Professional, Tehnokrat, dan Guru Manajemen. Jakarta: Gramedia Pustaka

Beer, Michael, 2009. High Commitmen High Performance Hot To Build A Resilient Organization for Sustained Advantage. San Francisco: HB.Printing

Budi, Soesetyo, B, 2013. Successfull Implementation of KM di Indonesia. Jakarta: Dunamis Publishing

Bustami, Gusmardi, 2014. Menuju Asean Economic Community 2015. Jakarta: Dirjen Kerjasama Perdangan Internasional, Kementerian Perdagangan.

Gaspersz, Vincent., 2007. Team Oriented Problem Solving Panduan Kreatif Solusi Masalah Untuk Sukses. Jakarta: Gramedia Pustaka

Ismail Al-Faruqi, DH. dan Yusuf, Dr. Syahrial Yusuf., 2012. 9 Manusia Super bahagia. Jakarta: Lentera Cendekia

Ismail Nawawi, Manajemen Pengetahuan (Knowledge Management) Teori dan Aplikasinya, Dalam Mewujudkan Daya Saing Organisasi Bisnis dan Publik, Bogor, Ghalia, 2012.

Pambudhi, Agung, P, 2014. Ketua – DPN APINDO, Tantangan dan Peluang Tenaga Kerja Indonesia menghadapi MEA, 2015, Seminar Nasional KAHMI, Jakarta, 5 Desember 2014.

Sumarna, F. 2014. Seminar Nasional KAHMI, Jakarta, 5 Desember 2014.

Sulaksana, Agus, 2008. Strategi Peningkatan Kompetensi SDM Terhadap Daya Saing PT. Pos Indonesia. Bandung: Jurn al Ilmu Administrasi | Volume V | No. 2

Http://id.wikipedia.org/wiki/Globalisasi. Diakses dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas, pada tanggal 1 Maret 2015.

Tilaar, H.A.R. (1999), Beberapa Agenda Reformasi Pendidikan Nasional dalam Perspektif Abad 21. Magelang: Indonesia Tera.

Ulrich, Dave (1997), Human Resources Champions: The Next Agenda For Adding Value and Delievering Results, Boston, Massachusetts: Harvard Business Press.

D.Elnath Aldi, Menjadikan Manajemen Pengetahuan Sebagai Keunggulan Kompetitip Perusahaan Melalui Strategi Berbasis Pengetahuan, Jumal Studi Manajemen & Organisasi, Vol. 2 No. 1 Juli 2006

Ikujiro Nonaka , lihat A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation di Jurnal International Organization Science, Vol. 5, No. 1 (Feb., 1994), pp. 14-37.

Muhajir, Ningky Sasanti, Penerapan Manajemen Pengetahuan di Perusahaan di Indonesia, www.opi.lipi.go.id/data/1228964432/data/13086710321320825841..., fdf diunduh, 13 November 2014 dalam Dingot Hamonangan Paper Mata Kuliah SDM.

Veby Andria dan Erlin Trisyulianti, Implementasi Manajemen Pengetahuan dan Dampaknya terhadap Kinerja Organisasi pada PT Telekomunikasi Indonesia, Tbk, sebagaimana dimuat di Jurnal Manajemen dan Organisasi Vol II, No. 2, Agustus 2011.

Thomas A. Stewart: Intelectual Capital Modal Intelektual Kekayaan Baru Organisasi; Jakarta, ELex Media Komputindo: 1998.

Wilfridus B. Elu, M.Si., Ismail Purwana, Ariotejo M. Margono, Model Budaya Pembelajaran Organisasi Yang Komprehensif, Jurnal Universitas Paramadina Vol.2 No. 3, Mei 2003: 217-246, diunduh, kamis 5 mei 2015, pukul 17.00

Downloads

Published

2017-08-10

Issue

Section

JURNAL LENTERA BISNIS