ANALISIS CITRA MEREK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PADA APLIKASI MAKANAN ONLINE

Nika Sintesa, Enny Diah Astuti, Widiarti Lestariningsih

Abstract


Digital business is developing very fast, especially in the food sector. Customers do not have to come to the restaurant to get the food they want. Customers can order it through a digital app anytime, anywhere. The purpose of this study was to find out the analysis of brand image and service quality on customer satisfaction in online food applications (Go Food, Grab Food, Shopee Food). The study used a quantitative approach. The research results of brand image and service quality analysis have a significant impact on customer satisfaction, and some brand image and service quality affect customer satisfaction variables. We recommend the management to maintain the excellent service provided and even develop the advantages of using online food applications in order to achieve customer satisfaction.

Keywords: Brand Image, Service Quality, Customer Satisfaction


Full Text:

PDF

References


Badudu, R. (2021). Service Excellence. Penerbit Buku Kompas.

Barata, A. A. (2016). Dasar-dasar pelayanan prima. Elex Media Komputindo.

Efendi, A., Logawali, T., & MUsdalifah, M. (2016) Pengaruh Brand Image dan Inovasi Layanan Terhadap Keputusan Konsumen Menggunakan Go-Jek Di Kota Makassar. Jurnal Minds: Manajemen Ide dan Inspirasi, 3(2), 1-15.

Firmansyah, M. A. (2019). Pemasaran Produk dan Merek: Planning dan Strategy. Penerbit Qiara Media.

Hidayatullah, S., Waris, A., & Devianti, R. C. (2018). Perilaku generasi milenial dalam menggunakan aplikasi Go-food. Jurnal Manajemen dan kewirausahaan, 6(2), 240-249.

Meithiana, I. (2019). Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan. Unitomo Press

Rahmawati, H. (2016). Manajemen Pemasaran. Mulawarman University Press

Efendi, A., Logawali, T., & MUsdalifah, M. PENGARUH BRAND IMAGE DAN INOVASI LAYANAN TERHADAP KEPUTUSAN KONSUMEN MENGGUNAKAN GO-JEK DI KOTA MAKASSAR. Jurnal Minds: Manajemen Ide dan Inspirasi, 3(2), 1-15.

Hidayatullah, S., Waris, A., & Devianti, R. C. (2018). Perilaku generasi milenial dalam menggunakan aplikasi Go-food. Jurnal Manajemen dan kewirausahaan, 6(2), 240-249.

Khristianto, W. (2011). Pengaruh Kualitas Informasi, Kualitas Sistem dan Kualitas Layanan terhadap Kepuasan Pelanggan dan Loyalitas Pelanggan dalam Melakukan Online Shopping (Studi pada Pelanggan Online Shopping di Forum Jua (Doctoral dissertation, Universitas Brawijaya).

Kotler Philip, Armstrong gary. 2012. Principle of Marketing. Boston; Pearson Education. Kotler Philip.

Kotler, Philip, “Manajemen Pemasaran”, Edisi 13.“Manajemen Pemasaran Perspektif Asia”, Buku Dua, Edisi Pertama, Andy, Yogyakarta, 2012.

Masruri, A., Kuntoro, S. A., & Arikunto, S. (2016). Pengembangan Kompetensi dan Pendidikan Berkelanjutan Pustakawan PTAIN: Studi Kasus di Perpustakaan UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta. Jurnal Pembangunan Pendidikan: Fondasi dan Aplikasi, 4(1), 1-14.

Sugiyono, D. (2013). Metode penelitian pendidikan pendekatan kuantitatif, kualitatif dan R&D.

Winarta, I. H. PENGALAMAN MEREK, KEPERCAYAAN DAN KEPUASAN MEREK DALAM MEMPENGARUHI LOYALITAS MEREK PADA NASABAH TABUNGAN PERBANKAN INDONESIA.

------------, Majalah Franchise (2015). Jakarta




DOI: http://dx.doi.org/10.34127/jrlab.v11i2.545

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


JURNAL LENTERA BISNIS IS INDEXED BY THE FOLLOWING ABSTRACTING AND INDEXING SERVICE:
Crossref  
 
 
View My Stats